16 Aralık 2014 Salı

SHGM’den Ticari Hava Taşımacılığının 2. Pilot Açıklaması

SHGM’den Ticari Hava Taşımacılığının 2. Pilot Açıklaması

shgmKompleks Hava Araçları ile Yapılan Ticari Hava Taşımacılığı Genelgesi Yayımlanmıştır..

Ülkemizde “Tek Pilota Sertifiyeli” kompleks hava araçlarıyla Ticari Hava Taşımacılığı gerçekleştirilirken görevlendirilecek minimum kokpit ekip sayısını belirlemek amacıyla UOD – 2014/17 sayılı Genelge yayımlanmıştır

GENELGE
UOD – 2014/17
Bu Genelge Ülkemizde “Tek Pilota Sertifiyeli” kompleks hava araçlarıyla Ticari Hava Taşımacılığı gerçekleştirilirken görevlendirilecek minimum kokpit ekip sayısını belirlemek amacıyla düzenlenmiştir.
Bilindiği üzere ülkemizde EASA uyum süreci düzenlemeleri devam etmektedir. Bu kapsamda “Article 3 of Regulation (EC) No216/2008” mevzuatında “Complex motor–powered aircraft” tanımı yapılmış olup bu tanımlar aşağıda yer almaktadır.
 Kompleks uçak;
‒ Sertifiye edilmiş maksimum kalkış ağırlığı 5700 kg’ın üzerinde veya
‒ Sertifiye edilmiş maksimum yolcu koltuk kapasitesi 19’un üzerinde veya
‒ En az iki pilota sertifiye edilmiş hava aracı veya
‒ “Tek veya çok turbojet motora” veya birden fazla turboprop motora sahip,
 Kompleks helikopter;
‒ Sertifiye edilmiş maksimum kalkış ağırlığı 3175 kg’ın üzerinde veya
‒ Sertifiye edilmiş maksimum yolcu koltuk kapasitesi 9’un üzerinde veya
‒ En az iki pilota sertifiye edilmiş hava aracı,
 “Tilt Rotor” olarak üretilmiş tüm hava araçları,
Tek pilota sertifiye kompleks hava araçlarıyla Ticari Hava Taşımacılığı yapan işletmelerde pilotların iş yükünün fazla olması, aynı anda hem hava durumunu hem göstergeleri takip edip yorumlaması hem de Hava Trafik Kontrol ünitesiyle teması sürdürmesi bu işlemleri yaparken de kontrol listelerinin takibini yapmasının uçuş emniyeti açısından bir takım zafiyetlere yol açtığı, bu hususların olumsuz hava şartlarında daha ciddi sonuçlar doğurabileceği yapılan denetimler sonucu tespit edilmiştir.
Ayrıca uçuş esnasında her ne kadar tek pilot uçuşlarda “otopilot” kullanılsa da aşırı türbülanslı havalarda “otopilotun” devre dışı kalması söz konusu olabileceğinden bahse konu hususlara ilaveten uçağı uçurmak işi de devreye girerek pilotun ve uçağın zor durumda kalacağı durumlara sebep olabileceği değerlendirilmektedir.
Tüm bu hususlar göz önüne alındığında Genel Müdürlüğümüz tarafından tek pilota sertifiye kompleks hava araçları ile Ticari Hava Taşımacılığı yapılırken uçuş emniyetini en üst seviyede sağlamak maksadıyla birtakım tedbirlerin alınmasına ihtiyaç duyulmuştur.
Bu bağlamda;
‒ Tek pilota sertifiye kompleks bir hava aracı ile gerçekleştirilecek Ticari Hava Taşımacılığının çift pilot ile gerçekleştirilmesi ve
‒ Konu ile ilgili işletmeler tarafından yukarıda bahsedilen hususun İşletme El Kitaplarının ilgili bölümlerine eklenerek onay için Genel Müdürlüğümüze gönderilmesi gerekmektedir.
Bu genelgede belirtilen gereklilikler 01 Haziran 2015 tarihinden itibaren geçerli olacaktır.
Bilgi edinilmesini ve gereğini önemle rica ederim.
Bilal EKŞİ
Genel Müdür

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder